Veelgestelde vragen

 

 

 

 

 

 

 

Door wie wordt het panel beheerd?
Het panel is onderdeel van de gemeente Den Haag. Het beheer en de uitvoering van de onderzoeken is uitbesteed aan marktonderzoeksbureau MWM2.

Hoe zit het met mijn privacy?
Uw gegevens worden behandeld volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Uw e-mailadres gebruiken wij uitsluitend om u uit te nodigen voor een onderzoek. Uw gegevens geven wij niet door aan derden en gebruiken we ook niet voor verkoopdoeleinden. De antwoorden die u geeft tijdens het onderzoek blijven altijd anoniem. Zie voor meer informatie ook onze Privacy Statement.

Wie kan er lid worden van het Stadspanel?
Alle mensen die staan ingeschreven in Gemeente Den Haag en alle ondernemers waarvan hun onderneming staat ingeschreven in Den Haag kunnen lid worden van het Stadspanel ongeacht leeftijd, bedrijfstype of grootte: iedereen is welkom!

Ik heb me aangemeld. Hoe gaat het nu verder?
Na aanmelding ontvangt u een bevestigingsmail met een link naar de inlogpagina. Hier kunt u inloggen met uw e-mailadres en het wachtwoord dat u zelf hebt opgegeven. Op uw profielpagina kunt u eventueel uw persoonlijke gegevens aanpassen. Met behulp van deze gegevens kunnen wij u gericht benaderen.

Ik heb me ingeschreven voor het Stadspanel, maar ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoek(en). Hoe kan dat?
Er is een aantal mogelijke oorzaken:

  • U heeft uw gegevens tijdens het inschrijven niet volledig ingevuld. Op uw profielpagina kunt u enkele aanvullende gegevens over uzelf invullen, zoals uw leeftijd. Als u deze gegevens volledig invult, heeft u een grotere kans om uitgenodigd te worden voor onderzoeken. Voor de meeste onderzoeken wordt namelijk een selectie gemaakt van panelleden die aan bepaalde kenmerken voldoen.
  • Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld bepaalde regio of leeftijd).
  • Wanneer u nog nooit een uitnodiging voor deelname heeft ontvangen, vragen we u het e-mailadres dat u bij uw inschrijving hebt opgegeven te controleren. Misschien is er tijdens het inschrijven per ongeluk een typefout gemaakt. Of misschien heeft u inmiddels een ander e-mailadres. U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op uw profielpagina.
  • Wellicht worden e-mails tegen gehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres vanaf het domein noreply@crowdtech.com. Zorg ervoor dat dit e-mailadres niet als afzender van ongewenste mail beschouwd wordt en zorg ervoor dat dit e-mailadres als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail opgenomen wordt.

Heb ik speciale software nodig om mee te doen?
Nee, u heeft geen speciale software nodig. Het enige dat u nodig hebt, is toegang tot het internet en een eigen e-mailadres zodat we u per mail kunnen uitnodigen voor de onderzoeken.

Hoe weet ik dat er een onderzoek is waaraan ik kan meedoen?
U krijgt per e-mail een uitnodiging voor deelname aan het onderzoek. In deze e-mail staat een link naar een inlogpagina waarmee u automatisch wordt toegelaten tot de enquête.

Moet ik een onderzoek meteen invullen?
Nee, u kunt de vragenlijst invullen op een tijdstip dat u het beste schikt. Let wel op de periode dat het onderzoek ingevuld kan worden, dit varieert per onderzoek van enkele dagen tot enkele weken.

Hoe lang duurt het invullen van een vragenlijst?
De duur varieert, maar meestal kost het invullen ongeveer tien minuten. U wordt geïnformeerd over de duur in de uitnodigingsmail.

Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen?
Nee. U kunt altijd zelf bepalen of u aan een onderzoek wilt meedoen of niet. We hopen natuurlijk dat u elke keer meedoet, maar als u een keer geen zin of geen tijd heeft, kunt u onze e-mail negeren. Ook bent u uiteraard nooit verplicht om een vragenlijst af te maken. Dus als u zich bij een vragenlijst om wat voor reden ook ongemakkelijk voelt, kunt u er altijd voor kiezen om deze niet (verder) in te vullen.

Kunnen mij alle type vragen worden gesteld?
Het panel kan worden ingezet door diensten van de gemeente Den Haag. Het panel is niet beschikbaar voor politieke, religieuze en profit instellingen (commerciële bedrijven). Per vragenlijst wordt gekeken naar de relatie met gemeentelijk beleid (geen conflicterende belangen), eerder ingediende vragen, geen commerciële vragen (zoals ‘mogen we u een brochure mailen?’). Het beslisrecht over toelaten van vragen ligt bij de gemeente Den Haag en MWM2 als uitvoerende partij.

De vragenlijst werkt niet, wat moet ik doen?
Mocht de link naar de vragenlijst niet werken: kopieer de link vanuit de uitnodigingsmail naar de adresbalk van uw internet browser. Indien u nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact met ons op.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Via de inlogpagina kunt u uw wachtwoord veranderen. Als u op 'Wachtwoord vergeten' klikt en uw e-mailadres invult, krijgt u binnen enkele minuten een activatieklink toegestuurd.

Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen?
U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op uw eigen profielpagina.

Ik wil me uitschrijven uit het Stadspanel, wat moet ik doen?
U kunt u hier uitschrijven. Na uitschrijving benaderen wij u niet meer voor onderzoeken.

Ik heb een andere vraag, wat moet ik doen?
U kunt uw vraag stellen op onze contactpagina. Binnen twee werkdagen ontvangt u een antwoord.